lørdag 12. november 2011

Garn fra Tyrkia

Her kommer en anbefaling!

Mine foreldre har feriert i Tyrkia. Med seg hjem i kofferten hadde de masse ullgarn - til meg :)



De har mye ullgarn i Tyrkia.
Mitt inntrykk er at det meste er blandet med acryl. Disse nøstene derimot : 100% ull




Alize Cashmira, 100% ull, pinne 3-5
Alize Cashmira Fine, 100% ull, pinne 1-3

Nøstene er på 100 gr hver og koster ca 15 norske kroner

Bravo Saf Yun, 100% ull, pinne 4-5


Det første prosjektet ble votter. Jeg brukte Alize Cashmira og pinne 3,0 + 3,5. Gratis mønster HER
Mønsteret foreslår Lima-garn fra Drops. Med det myke Alize-garnet ble vottene supermyke, gode og varme :)




Nytt par er allerede på pinnene ;)
Fine julegaver!



God helg!!



7 kommentarer:

Findus sa...

Så herlig ut - heldig du :) God helg

CosiFanTutta sa...

Takk for besøk på bloggen min! I´m back!
Helfiggris. Det var nydelige farger. Mye fint du syr! Jeg er ikke venn med min egen symaskin, så er litt misunneig : )
Ha en fin, fin søndag

Inga-Lill sa...

Hei :)

Lager du sånne til oppbevaring for hekling/strikking og selger eller?
Veldig interresert i en sånn:)

Inga-Lill

Laila sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
anne may sa...

Hei. Har du vaska det du strikke av alize cashmira i vaskemaskin?

TinaF sa...

Hei Anne May!

Jeg har ikke vaska det i maskinen ennå nei, bare for hånd. Regner med det går helt fint med ullprogram på maskinen, men har ikke prøvd det selv ennå :)

Anonym sa...

Hei....jeg lurer på om cashmira er Kashmirull? Har tenkt å bestille del garn gjennom en venninne som skal til Tyrkia og her er jo Kashmirull eksklusivt og dyrt.